11 de febr. 2013


Hooola Menjamots i visitants del blog!;)
Avui us vull recomanar un dels meus llibres preferits, que al metix temps també és una pel·licula, que també m'encanta!
Es un llibre mooooolt vell, de Louisa May Alcott que el va publicar a l'any 1868.

EL LLIBRE

L'AUTORA
Louisa May Alcott va ser una escriptora molt reconeguda en la seva epoca gracies al llibre de Mujercitas. Era una gran lluitadora pels drets de les dones, i era totalment independent.

RESUM PERSONAL
Aquest llibre tracta de la vida de 4 germanes (Meg,Jo,Beth i Amy). El llibre relata com creixen, el que aprenen, les seves aventures, experiències... Està molt ben escrit, i ensenya el valor de l'amor, de l'amistat... I tot aixà, ambientat al segle XIX.

SINOPSIS
Meg, Jo, Beth y Amy las cuatro hermanas, hablaban mientras cosían calcetines para el ejército, sobre la navidad tan triste que pasarían ese año, su padre se había alistado en el ejercito como pastor, al entrar su madre les dice que había recibido carta de su padre, todas se sentaron para escuchar lo que decía la carta, el padre les pedía que fueran obedientes, amorosísimas y que lucharan contra sus defectos para que se sintiera orgulloso de ellas, todas prometieron hacer su mejor esfuerzo para que esto sucediera. Su madre les recordó la representación de los peregrinos que solían hacer cuando eran pequeñas, diciéndoles que su esfuerzo sería igual al de ellos, no debían dejar sus cargas en el camino, tendrían que llevarlas hasta el final, procurando no echarles más carga de la que podían llevar, las muchachas se dieron cuenta de que las cargas de que hablaba su madre eran sus defectos y sus obligaciones.

OPINIÓ PERSONAL
Com ja he dit, aquest llibre està molt bé, encara que és recomanable llegir-lo amb un diccionari al costat, ja que està escrit en castellà (en el meu cas) antic, de manera que costa d'entendre. Està a la biblioteca.

PEL·LÍCULA

OPINIÓ PERSONAL
La meva opinió sobre la pel·lícula del 1949, és que no narra bé la història, i que, a part, les veus de les traductores no són gens agradables. Preferixo la versió de l'any 1994, que està molt ben explicada, amb els detalls necessaris, i s'enten sense problemes.

SOBRE LA PEL·LÍCULA
Les actrius i actors que han fet els papers principals són:
Josephine "Jo"= Winona Ryder
Margaret "Meg"= Trini Alvarado
Amy March(de petita)= Kirsten Dunst
Samantha Mathis= Amy March (de gran)
Theodore Laurence "Laurie" = Christian Bale
Elizabeth "Beth"= Claire Danes

SINOPSIS(de la versió de l'any 1994)
Guerra de Secesión (1861-1865). Mientras su marido lucha en el frente, Marmee se queda sola con sus cuatro hijas, sus “mujercitas”: Jo, un torbellino de energía; Meg, la más formal y responsable, la frágil Beth y la romántica Amy. A medida que pasan los años, las hermanas comparten algunos de sus recuerdos más queridos y dolorosos, mientras Marmee y la tía March las orientan sobre cuestiones como la independencia, el amor y la importancia de la familia.
Pel.licula 1949

Pel.licula 1994




Aqui usdeixo el trailer de la pel.icula!:D 



P.D: Avís per a les persones sensibles!:Per si la veieu, sapigueu que fa plorar!

Juliana


4 comentaris:

  1. Ostres Juliana! Aquesta novel·la és fantàstica! La vaig llegir fa tres anys i em va semblar fabulosa. Saps que a Espanya va arribar una versió censurada i fins no fa gaire no vam tenir la versió completa?
    Aquí tens una mica de ressenya: http://youtu.be/tXZei9mUwSU

    febe*

    ResponElimina
  2. Jo m'he le acabat de llegir fa poc i m'ha encantat! Avegades sóc una mica sensible, per això m'ha fet plorar moltes vegades :'(
    Alba

    ResponElimina