25 de nov. 2012

Plometes, el petit nakota i Estrella fugaç

Hola, helo, halo, ha, ha, ha.

Fa temps que no entro en el bloc, pero avui  m'he enrecordat de dos llibres que em van encantar. Un aparenta a un llibre infentil pero es molt maco.

Plometes, el petit nakota.

Plometes:
-Hola! Em dic PLOMETES. Tinc set primaveres i sóc el fill petit del Gran Cap de la meva banda nakota. El meu poblat està situat al Sud-est del Canadà. Visc rodejat de boscs, de rius, de muntanyes rocoses i de muntanyes Sempre Blanques. Tinc molt bona entesa amb tots els animals i el que més m'agrada és cavalcar amb el meu cavall, en Piguitall. La meva besàvia era inuït. Per aquest motiu, les faccions del meu rostre són diferents als de la meva gent. M'engresco amb qualsevol cosa i tinc moltes ganes de guanyar-me una ploma d'àliga perquè quan l'aconsegueixi seré un jove nakota braç fort! El moment del dia que més m'agrada és el que comparteixo amb la Lluentor: el capvespre. Les històries d'en Dues Llunes, un mussol vell del Bosc dels Grans Avets, m'entusiasmen... Un dia us n'explicaré alguna. Tinc tres grans amics: en Poltre Salvatge, en Núvol Fosc i l'Ulls Brillants que és el més petit i l'estimo molt! La persona que més admiro i m'agrada escoltar quan parla és el Vell Savi, el xamàn. Ell és el germà de la meva iaia que també m'estimo molt. He dit, que era el fill petit perquè tinc una germana més gran que es diu Papallona Blanca i, cuida de mi. Quan em trobo en algun que altre embolic, crido a la meva àliga i sempre ve...
  
Estrella fugaç:


Després de l'arribada del ferrocarril i la desaparició dels búfals a mans de l'home blanc, la forma de vida dels indis americans corre greu perill. Dos nens indis intentaran solucionar els problemes del seu poble. Però, existeix alguna solució possible? Un bell i emocionant relat sobre el xoc entre cultures.


Títol: Estrella fugaç
Escriptor: Ursula Wölfel
Illustrador: Ricard Castells i Cots
Traductor: Judith Vilar
Col·lecció: El vaixell de vapor
Editorial: Cruïlla, 1991  ( Reedició 2001 )
Núm. pàg.: 103
ISBN: 84-7629-489-1

Gènere: Novel·les
Tema: Relats històrics
Personatges: - Pellroja
Aquest llibre tracta de: Continents - Amistat - Colonització - Oest llunyà - Amèrica del Nord

Espero que us agradi,

Joan Canet.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada